El vending de Coca-Cola se reinventa por San Valentín!! "Tu te das un beso delante de mi máquina y yo te doy una Coca-Cola" Es decir, si me demuestras que eres feliz te doy como premio una lata de mi producto. Más de uno lo aprovecharía para ganarse un piquito juguetón!!
La viralidad de una acción de este tipo es altísima. Y no sólo por los vídeo en youtube y todos diciendo "como molan los de Coca-Cola", sino que gracias a la hipnosis de marca generada, los que lo vieron en directo hablarán con sus amigos contándoles lo increíble que fue y las mil y una anécdotas del momento. Ya sabéis que la recomendación y la preescripción son los argumentos más fuertes para tomar una decisión de compra.
Os pongo en "Contexto" enlaces a otras máquinas de la felicidad!!
This past Valentine’s day, Coca-Cola installed a very special vending machine inside one of the most crowded shopping malls in Istanbul.
Coca-Cola has been piggybacking off of their original marketing campaign, the “Happiness Machine.” The drink company initially started the campaign by putting a vending machine in a college university. The vending machine would pass out free coca-cola, food and toys. With the huge success and viral nature of this campaign, they continued to to Spread Happiness with “Friendship Machine.”
The marketing campaign has been a huge success and always gains media coverage. Most recently with the help of agency, C-Section, they’ve created a new vending machine that helps spread love!
This special coca-cola machine was remotely operated and would only dispense drinks if couples proved their love (such as sneaking a kiss). A brilliant marketing campaign because it allowed them to capture video of couples expressing their love to one another. The campaign has only strengthened their brand position and “lovemark“.
Well done Coca-Cola!